Google+ скача в дълбокото. Според специалистите, новата социална мрежа на Гугъл, може да се окаже “нова галактика” за световния гигант, който е оставил зад гърба си “черната дупка”, наречена Google Buzz.
Служителите на компанията определят като “изключителен” интереса на хората към новата услуга на Гугъл. Еуфорията се оказала толкова голяма, че дори се е наложило временно прекратяване на регистрирането на нови членове. В момента не се регистрират нови акаунти дори на малкото късметлии, които вече са се сдобили с покани за регистрация. Любопитен е фактът, че не друг, а основателят на Фейсбук, Марк Зукърбърг вече има профил в Google+ и дори е най- интересната и желана за “следене и сприятеляване” личност там…
Стартирането или почти стартирането на Google+ всъщност е само част от цялостната програма, с която се заемат в Гугъл. Компанията се е нагърбила да преорганизира изцяло присъствието си в Интернет, като залага на три основни принципа в новата си концепция – концентрация, гъвкавост и лекота на употребата.
Концентрация – Гугъл пренареждат оформлението на услугите си така, че вниманието на потребителя да пада само върху нещата, които го интересуват.
Гъвкавост – лидерската позиция на Гугъл не е случайна. Винаги са в крачка със случващото се около тях и променят себе си според новия стандарт. Домашният компютър вече не е единствената ни връзка с Мрежата. Появиха се таблети, смартфони, телевизори, с които имаме връзка с Интернет. Гугъл искат да реорганизират услугите си така, че да могат да бъдат еднакво удобни за своите потребители, без значение дали влизат в Нет през телефона си или през телевизора. Интеграцията между различните услуги също е основно застъпена в новата стратегия. Гугъл искат да предоставят услугите си така, че ако примерно започнете да гледате клипче на телефона си, да може да го догледате на телевизора без особени усилия.
Лекота на употреба – вие виждате малко, за да не ви затормозяват излишно разни сложни нови технологии като HTML5, WebGL и др., които обаче работят за вас на заден план.
Гугъл залагат в надпреварата си с Фейсбук на един сериозен недостатък, с който Марк Зукърбърг не успява да се справи. Защитата на личните данни. Освен всичко останало, точно лидерската позиция на Фейсбук може да се окаже и слабото им място – твърде много хора го използват ежедневно, твърде дълго и твърде често – Фейсбук не може де предложи свежо начало на потребителите си, а носи натрупаните негативи от работата си досега. Гугъл Плюс може да даде това ново начало, като цялостно е изграден въз основа на поуките от грешките на конкурента си. Гугъл предлага възможност на своите потребители да изграждат “кръгове” от познати. Според авторите на тази идея, тези “кръгове” ще позволяват на отделния потребител хем да споделя дейността си Онлайн, хем да контролира кои хора да имат достъп до различните му дейности в Мрежата.
Фейсбук пък контрират конкурентите си с нови придобивки. Марк Зукърбърг намекна за нещо невероятно, което трябва да очакваме от него. На 6 юли, той съобщи, че Фейсбук започва да предлага нова услуга, разработена съвместно със Скайп – конферентен видео чат. Така лидерът в социалните мрежи иска да се справи с част от проблемите си свързани с отлива на потребители. Които не са никак малко – 10 милиона акаунта са били затворени само в Щатите.
Всички желаещи да получат покана за създаване на профил там, могат да отворят Формуляра на Google+ и да оставят електронната си поща. Ще бъдат поканени при официалното пускане на сайта за широката аудитория.
© 2011 Summer Night
Няма коментари:
Публикуване на коментар